31 Mart 2012 Cumartesi

Android emülatör'de uygulama geliştirme sorunları

Android tabii ki mobil sektördeki en önemli işletim sistemlerinden birisi, ki bana göre geleceğin -program geliştiricileri için, oyun değil- en parlak işletim sistemi. Android geliştirmeye başladığınızda "herhangi bir cihaza ihtiyaç duymak zorunda değilim" gibi bir düşünceye sahipseniz, yanılma ihtimaliniz var. Bunun en önemli sebeplerinden birisi de kamere kullanmak istediğinizde ortaya çıkıyor.Emülatörde bilgisayarınıza bağlı bir kamera kullanmak istediğinizde, Google size herhangi bir olanak sunmuyor, ve büyük sorunlar başlıyor. Piyasada şurda bahsedilen yayına ulaşıyorsunuz. Fakat bunu kullanmak o kadar da kolay olmuyor, ki ben beceremedim. Google emülatörün bilgisayarın kamerasını kullanabileceğimiz herhangi bir teknoloji geliştirmiyor oluşu ve bunun sonucunda kişilerin kendi çabalarıyla birkaç satır kod yazılıp sorun çözülmeye çalışılıyor ki bu genellikle çok da başarılı olmuyor(dünyadaki açık kaynaklı projelerin, bunları geliştiren kişilere oranının 1 olduğunu da hesaba katmak gerekiyor).
Emülatör'le alakalı bir başka sorunda QR kod okumak istediğinizde karşınıza çıkıyor. Zaten kamerayı bile çalıştıramazken, google'ın geliştirdiği(yanlış hatırlamıyorsam) Zxing, kamerayı kullanmayı zorunlu kılıyor. Fakat bu sorunu da 'ben yereldeki bir resme ulaşırım, Zxing'i burdan beslerim' diye hoş bir çözüm düşündüğünüzde ise, Zxing'in de altından kalkmak zorunda kalıyorsunuz(enerjiniz varsa :))
Android'i ne kadar övsem de hali hazırda ,tak çalıştır olmasa bile, kolay uygulanabilirlik açısından klasik Java projelerinden bir farkı yok. Tabi bilgisayar mühendisi oluyorsanız yada öyle iseniz bunu biliyor olmalısınız: bu bizim kaderimiz :) Bu zorlukları görüp 'ben sürükle bırak yapıcam yeaa' diye de mızmızlanıp .Net'e ve türevlerine geçiş yapmayın. Ben Android'in, İOS'de geliştirme kullanılabilirliğine kısa zamanda ivmelenerek yetişeceğine inanıyorum.
Sonuç olarak imkanınız varsa, Android işletim sistemine sahip bir cihaz edininiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder