14 Mart 2012 Çarşamba

Antlr

Antlr( another tool for language recognition ) 1989'dan beri geliştirilen yeni bir programlama dili yaratmanız için gerekli bir çok aracı sağlayan bir çatıdır. antlr geleneksel tüm dilleri destekler. Eğer implement'e edeceğiniz dile hakim olduğunuzu düşünüyorsanız, yeni bir dil tasarlamak için değişik tool'lara bakmanıza gerek bırakmaz.
Bir dil tasarlamak için gerekli, sözcüksel (lexical), cümle-sözdizim(syntax) ve anlamsal(sematic) katmanlarını kolaylıkla uygulamanızı sağlar.
Bir java geliştiricisi olarak kolaylıkla kullandım. Fakat yeni bir programlama dili geliştirmek için gerekli olan çalışma yapısını daha önce tecrübe etmediğimden, dili yaratmak başlarda kolay olmadı.
Antlr'ı Java içinde kullanacaksanız Eclipse IDE'sini kullanmanızı tavsiye ederim. hali hazırda buradaki videolar size hem Eclipse'e nasıl kuracağınızı gösterecektir, hem de ilk adım olarak size güzel bir başlangıç yaptıracaktır.
Şuanda 3.4 sürümü mevcuttur ve bir sorunla karşılaştığınızda internette daha önce sizin gibi bir çok geliştiricinin soruları ve bu cevaplara ulaşmanız kolay olacaktır. Benim gözlemim antlr daha önce çok fazla kişi tarafından kullanılmıştır, ki ben daha büyük projelerin frameworklerin içinde bunu kullanıldığına dair bazı gözlemler yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder